nikmatnya cium

postingan baru ni, aku saya copy paste dari My Little Diary (thanks to you, saya suka postingan blog Anda)..

terasa macam nak melakukan aktiviti bercium pulak.... hehehe... muaaahhhh dpt gak aku cium budak kecik nih... geram.!!! cute jer muka ngko ek! pastu aku pun google lah bab bercium ni.... hmmm.... bestnya bercium, sapa2 yg belum berkahwin jgn cuba2 nak buat aktiviti bercium ni, kalau buat jgk... dosa tanggung sendiri ok! sesuai sgtlah utk pasangan suami isteri, pasni bole lah cium puas2....
antara keistimewaan bercium adalah:

  1. bercium dlm waktu yg lama boleh membantu sistem pengaliran darah. degup jantung makin cepat hingga mencapai 110 kali degup seminit.
  2. paru-paru akan bekerja lebih keras jika dibandingkan dalam keadaan normal, maka bercium boleh mencegah penyakit paru2.
  3. ada doktor gigi mengatakan bahawa bercium dpt mencegah drpd gigi mudah berlubang.
  4. proses ciuman yg berlaku lebih dari 3minit membantu seseorang drpd menghadapi tekanan hidup atau stress.
  5. pasangan yang mengamalkan tabiat bercium dikatakan mampu memberikan lebihan masa hidup 5tahun lebih lama.
  6. ciuman mampu memberikan keyakinan diri dan rasa dihargai.
  7. ciuman dpt membakar kalori sehingga 2-3 kalori seminit dan ia meningkatkan metabolisma.
  8. ciuman yang dilakukan dgn penuh ghairah sebyk 3kali sehari sekurang2nya 20saat boleh membantu mengurangkan berat badan.
  9. ciuman dpt menghilangkan kepenatan dan ketegangan badan.
  10. aktiviti bercium memerlukan otot dan saraf di bahagian muka melakukan beberapa gerakan dan mengelakkan drpd kendur.
  11. bercium adalah sgt baik utk jantung, ia menurunkan tekanan darah dan kolesterol.


jangan cuba cium orang yang bukan hak anda!!!he3x

2 comments:

My Little Diary said...

salam...
terima kasih kerana menyinggah & menjdk follower... now i follow u... :)
terima kasih jgk sbb suka entry saya 'nikmatnya cium' :D

Shaleh said...

yeeee... terimakasih yeee,, cool!!